Deel 3 van dit verhaal ondertussen. Ik had op mijn elektrische motorfiets de extra 6kW lader laten installeren waarbij vanalles verkeerd liep. Daarna ben ik zoveel mogelijk beginnen rechtzetten wat ik zelf kon en dan in deel 2 gaan testen of het ding eigenlijk wel werkte. Wel dit is dus nu Deel 3 waarin ik toch weer een stapje verder ben geraakt.
Op dit moment is de motorfiets opgehaald door de installateur en die gaat zowel de lader opnieuw installeren als de lakschade aan het frame laten herstellen. Bij het ophalen aan huis hebben ze meteen ook een andere motorfiets ter vervanging achtergelaten. Dat is de seabright blue Zero SRF standard die je in de video kunt zien. Nu ga ik dus tijdelijk van 12kW naar 3kW laadsnelheid.
Maar goed ik wou de installateur vooral de kans geven de gemaakte fouten recht te zetten. We hebben er bijna een maand over gedaan om tot deze update te komen. Dat is vooral omdat we alles per e-mail afgesproken hebben. Eigenlijk had ik hen eerst telefonisch proberen bereiken maar dat lukte toen niet waardoor ik alles op mail gezet heb en vanaf daar zijn we verder gegaan.
Oorspronkelijk kreeg ik op mijn uitgebreid overzicht van problemen niet bepaald inhoudelijke reacties en was ik ook niet van plan om zomaar de motor terug te brengen naar diezelfde installateur. Maar dat is langzaam omgebogen van “breng maar terug” tot “we komen die ophalen met vervanging” en, wat voor mij vooral belangrijk was, meer uitleg over wat er nu eigenlijk fout gelopen was en wat ze anders zouden doen deze keer.
Het blijft een gok natuurlijk maar ik heb er wel vertrouwen in dat het er op vooruit zal gaan. Achteruit lijkt me sterk gezien de problemen die ik vaststelde vorige maand. Over sterk en achteruitgang gesproken, tot op heden heb ik nog niets van response van Zero zelf ontvangen.