Er volgt nog meer info rond de instellingen die ik gebruikt heb en hoe de lenskeuze me is bevallen. Maar in de eerste post alvast een aantal motoren die ik gezien heb.
Zo heel veel nieuwe dingen waren er niet. De husqvarna straatmotoren blijven prachtig. Vitpillen maar ook de SM modellen. En ik ben duidelijk niet de enige die er zo over denkt. Het zijn echt vernieuwende motoren.
Het enige merk dat in de buurt komt van die vernieuwing is Honda met de nieuwe CBF 1000. Ook heel mooi vormgegeven.
En nu heb ik eindelijk de Ducati desert sled in het echt gezien. Zo veel mooier dan de standaard scramblers. Blijft wel een duur ding voor 11k.
Mijn nieuwste motor is nog maar 1,5 jaar oud en heeft nog maar 40k gelopen dus hoef ik nog niet meteen te vervangen. De nieuwe GS heeft ook niet zo heel veel nieuws te bieden. Het plastiek heeft een subtiele update gehad (radiatorrooster) en de cockpit kun je nu optioneel door een LCD scherm vervangen. Maar de motor blijft dezelfde.
Mijn broer was wel uit op iets nieuws en zou of bij de Triumph Explorer blijven maar dan mogelijks de 800 ipv de zwaardere die hij nu heeft. Alternatief waar hij naar kijkt komt van KTM. Ik denk de 1050 serie. En ik moet zeggen dat die me ook wel interesseren. Vooral de R modellen die het duidelijk heel goed zouden doen offroad. Destijds niet gekocht omdat ik toen nog veel kilometers deed en dan elke week mijn ketting zou moeten smeren. Of als ik dat bij elke tankbeurt wil doen elke dag :D.
Grootste verrassing voor mij was eigenlijk een heel goedkope 125cc scrambler. En met goedkoop bedoel ik 2.899 EUR uit de fabriek met een promo van 299 EUR op de beurs. Gemaakt door bullit, modelnaam Hero.